neljapäev, 28. aprill 2016

Soovilugu no 1

Anonüümne kommentaar: "Ehk kirjutaksid kui aega leiad ka midagi vaha, taruvaigu ja õietolmu müügi ja hindade kohta. Tänud ette."

Ma proovin siis lühidalt ja konkreetselt teha.
Vaha iseenesest on minu arvates palju nauditavam mesindussaadus kui mesi. Just selle nurga pealt, et ta on ikkagi mõnevõrra ühtlasem toode ja seda tarbib ka mesindussektor ise. Nõudluse ja pakkumise suhe kvaliteetse vaha puhul on tugevasti nõudluse poole kreenis põhjusel, et seda toodetakse väga limiteeritud kogustes ja suur osa sellest vähesest vahast põletatakse küünaldena ära. Vaha hinnad maailmaturul on viimase kolme-nelja aastaga tõusnud kohati kuni 100%. Kitsamat konteksti vaadates on ka Eestis ja lähiriikides teatav hinnatõus olnud, kui toote nappus on sedavõrd suur, et mingit konkreetset hinda enam ei saagi välja tuua, sest kohalikku kaupa tinglikult võttes ei liigugi väga. Paar aastat tagasi ma müüsin tonni kvaliteetset vaha 6 eur/kg. Praegu ma ei näe unes ka enam, et saaksin ise sellise hinnaga kuskilt usaldusväärset vaha. Vaha puhul on muidugi nõme lugu see, et importtoodangul on tõsine usaldusväärsuse küsimus. Pakutakse iga hinnaga kaupa, aga mesilasvaha sisaldus odavamas tootes on proportsionaalselt väiksem.
Taruvaigu ostmisel ja müümisel mul väga suurt kogemust ei ole, aga messidel on jäänud mulje, et kesk-euroopa ettevõtted ostaksid suuremaid koguseid ca 50-60 eur/kg.
Õietolmuga on sama lugu, et väljundi leidmiseks peaks mesinikud koostööd tegema ja tõsisemad kogused kokku ajama. Sellisel juhul saaks ca 10 eur/kg, aga see hind võib mõnevõrra aegunud olla. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar