laupäev, 17. jaanuar 2015

Elu kutse

Ehkki olen diplomeeritud, siis tõele näkku vaadates, üsna vilets insener. Vähemalt kõlab uhkelt"tehnikateaduste magister". Suurimaks saavutuseks jäi arvatavasti lõputöö. Kooli kõrvalt sai muidugi viis aastat tööd teha, aga see on minu arvates ka üks peamine viletsuse allikas. Kui haridus on tasuta, siis peaks olema ka korralik õppetoetuste süsteem, et tudengid saaksid keskenduda õppimisele.  Ei hakka pikemalt haridusest ja selle kvaliteedist rääkima, ehkki oluline teema. Mõni teine kord. Loomulikult on praktika vajalik, aga ka see peab olema kooli poolt ammendavalt lahendatud. Tahan oma jutuga jõuda selleni, kuidas ma hoopis mesinduses omamoodi "karjääri" olen teinud. Ma ei soovi, et see kõlaks kuidagi tähtsamalt kui see sisuliselt on, aga loodetavasti võiks see olla kasvõi pisikeseks inspiratsiooniks uutele noortele mesinikele. 
Tõtt-öelda pole ju mesinduses, nagu enamasti ka muus põllumajanduses, karjäär vist päris sama tähendusega kui teistes valdkondades. Enamasti seisneb see pigem oma kompetentsi ja ettevõtte arendamises kui ametikõrgenduste jahtimises. 

Kindlasti ei arva ma, et olen Eesti parim mesinik vms. Kaugelt mitte. Annan endale hindeks "4". Kui teen halva otsuse, siis saan sellest piisavalt kiiresti aru ja kriitilise mõtlemise tulemusena leian lahenduse ning suuremaid jamasid on õnnestunud vältida. Oma kogemuse põhjal ütleksin, et heaks või siis rahuldava tasemega mesinikuks saamise eelduseks on kolm peamist tingimust:

1) Praktika ja kogemused (aastad*mesilasperede arv)
2) Pidev täiendamine ning õigetel koolitustel ja loengutel osalemine
3) Pädevad eeskujud ja head õpetajad

1) Kogemus:
2000 - 2012 Hobimesinik (2-100 mesilasperet)
2012 - Kutseline mesinik

2) Täiendkoolitused ja õppereisid:
2010 Jaanus Tull "Mesilasemade kasvatamise õpe"
2010-2012 Mesindusprogrammi koolitajate koolitus
2011-2012 Olustvere TMK "Mesiniku" kutseõpe
2010... enamus EKMÜ koolitused kutselistele mesinikele
Lisaks enamus "Vabariiklikud mesinduspäevad" ja võimalikud kohalikud infopäevad ning koolitused.

2010 EKMÜ õppereis Rootsi
2011 EKMÜ õppereis Austria/Sloveenia
2011 Apimondia Argentina 
2011 Koolitusreis "Mee tootmine" Argentinas ja mesilate külastus Uruguays
2012 EKMÜ õppereis Itaalia
2012 EML õppereis Soome
2013 EKMÜ õppereis Suurbritanniasse
2013 EKMÜ Apimondia Ukrainas ja mesilate külastused
2014 Bayer Bee Health Care Centre külastus Saksamaal

2011 NBBC konverents Lätis
2012 NBBC konverents Eestis
2013 EPBA konverents Hispaanias
2014 EPBA konverents Poolas

3) Selles punktis kolmest on kõige rohkem õnne vaja. Alustades on võimatu hinnata, kes on pädev ja kes mitte. Nagu tänapäeval ikka, siis infot on igasugust ja palju. Ehkki olen ka igasuguseid kahtlase väärtusega ja halbu nõuandeid kuulda võtnud, siis kokkuvõtvalt ütlen ausalt, et mul on vedanud!

Edu mesindamisel!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar