reede, 3. juuli 2015

Ära anda mesilasema

Esimesele reageerijale (kommentaarides) annan ära Väga heade! omadustega 2014 aasta mesilasema. 
Tavaliselt mul ei ole emade vahetamisel erilist tõrget, aga see oli nii hea, et hakkas kahju. Haudmepildi järgi võiks ta ühe hooaja veel päris hästi teenida. Kahju ei hakanud mul temast mitte nooruse ega vanuse pärast, aga omadustelt oli pere selline, et napilt ei pääsenud aretusse. Ehkki võib-olla oleks pidanud seda põhjalikumalt kaaluma, siis nii läks, et nüüd on ta puuris.

PS! Ehkki ma seda kontrollima ei hakka, siis ema saab kätte homme Tallinnast esimene reageerija, kes omab teoreetilist teadmist emavahetusest või pere tegemisest. Kahju oleks sellist isendit lihtsalt harjutamiseks kulutada.
Mingeid garantiisid ma loomulikult kaasa ei anna, järgmine aasta on talle siiski kolmas!

3 kommentaari:

  1. oskad soovitada kuidas väga tigedal perel ema vahetada?
    Ülitigedad, kuid korjavad hästi.

    VastaKustuta
  2. No kui nad on ikkagi nii tigedad, siis on mõistlik ema ära vahetada jah, ehkki mu enda kogemus ütleb, et tigedad tavaliselt ei võta uut ema väga hästi vastu kui tegemist on segavereliste tigedikega ja üritad anda neile puhtatõulist ema. Siiski ma soovitaks proovida nii, et võtad vana ema ära, asetad uue koos puuriga tarusse, lahtiste haudmeraamide vahele, hoiad seal kaks päeva murdmata puuril klippi. Siis kolmandal päeval võtad maha kõik aseemakupud, mis mesilased võib-olla vahepeal ehitanud on ja murrad puuril klipi lahti. Tugev pere peaks siis läbi kandi närima 24 tunniga. Mõned allikad soovitavad veel peale ema andmist peresse isegi kuni kümme päeva taru mitte avada, sest see võib vastuvõtmisel komplikatsioone tekitada, aga ise ma nii konservatiivne ei oleks. Paari päeva pärast võib kontrollida. Kui sa ei soovi selle protseduuri jaoks mingi tõuemaga riskida, siis anna märku, leian mingi vanema isendi, kellega võid katsetada.
    Tervitustega
    Mart

    VastaKustuta