laupäev, 27. september 2014

Sain tagasisidet! Jee!

"Beeboy" kirjutab mesindus.ee foorumis järgnevalt:
Lugesin ühe mesiniku minoorset kirjutist: http://muhemesinik.blogspot.com/2014_09_01_archive.html
Kirjutaja väidab, et konkreetne Leedu mesi 3.99 €/kg ei ole normaalne (päris) mesi. Niisugune väide vajab tõestust (labori analüüsi), muidu on see mõttetu ja jääb laimu tasemele. Pildi järgi näib see mesi olevat täiesti normaalne.
Möödunud aastal müüsid leedukad oma mett hulgi 2.40 €/kg, võib-olla on nad sellel aastal mee oma- ja hulgihinda veelgi allapoole suutnud viia.

See, et midagi pildi järgi paistab on muidugi hea argument. Mulle jäi ka mulje, et välimusel pole häda midagi!
Nõustun selle osaga, et analüüse on vaja teha. Seetõttu olen ma ka vastavasisulise küsimusega kaks aastat järjest ministeeriumi poole pöördunud, nagu ma omaarust juba kirjutasin. Esimene aasta tegi Toidu- ja veterinaaramet kõige lihtsamad mee analüüsid(niiskus, diastaas ja hmf) ja ei leidnud midagi. Kui aga keegi on lugenud mee võltsimisest ja selle avastamisest midagi põhjalikumalt, siis loomulikult teab ta, et sellistest testidest oli juba viis aastat tagasi vähe. Mee võltsimise avastamise võimekus Eestis seni on tegelikult puudunud. Minu soovitus oli saata meed Saksa laborisse, aga ametkonnad omavahelises suhtluses pidasid paremaks Eestis võimekust tõsta.
Teades laiemat tausta, siis tegelikult see "tagasiside" häirib mind üsna omajagu. Mitte, et ma seda isiklikult võtaks-absoluutselt mitte. Häda on selles, et beeboy on hea näide iseloomustamaks Eesti mesindussektori suurimat probleemi. Inimesed. Meil on Eestis justkui hästi palju mesinikke (hinnanguliselt 6000 - 7000), kelledest kasvõi mingi osa võiks õlad kokku panna ja sektori nimel midagi aeg-ajalt ära teha. Selle asemel on aga tüüpiline olukord see, et irisetakse foorumites ja kommentaariumides pidevalt nende kallal, kes midagi teevad, aga kui on infopäevad või muud mesinike üritused, siis julgevad üksikud oma suud lahti teha, et viimati veel mitte tähelepanu ega kohustusi endale kaela tõmmata.
Muide ei saa ju väita, et ma ei ole omaltpoolt teinud jõupingutusi selleks, et mõnede selliste pidev kriitika leiaks mingi kasuliku väljundi. Oli ju sama tegelane varasemalt ka üks tuntumaid mesindusprogrammi vastaseid. Olles 2012.  EML juhatuse liige, kirjutasin talle järgneva kirja, mis jäi  paraku vastuseta:
Teema: Uus mesindusprogramm!
Tere
Teil on põhjendatud ja hästi argumenteeritud seisukohad, kuid suurem tulu eesti mesindusele saaks teoks, kui võtaksite osa näiteks vastava töögrupi tööst. Töögrupi koosolek on homme kell 14.00-17.00 J. Vilmsi 53 G. 
Tean, et Teil ei ole kõige soojem suhtumine mõnede mesindusaktiivi kuuluvate isikute, sh. ka minu suhtes, kuid see ei tohiks takistade argumenteeritud arutelusid pidada, et uus programm saaks parem. Esimesel koosolekul ma ise ei viibinud, kuid kavatsen homme kohal olla. 
Lugupidamisega
Mart Kullamaa

Nüüd olen ringiga justkui tagasi jõudnud ja kutsun härra "beeboy`d"  taas üles: Kui Teil on häid mõtteid ja tahate omaltpoolt kaasa aidata sektori arengule, siis saame kokku ja arutame asju ning proovime lahendusi leida. Kui mina olen Teile kuidagi vastuvõetamatu, siis Eestis on piisavalt mesindusorganisatsioone, millede juhatustesse Te võite ju alati kandideerida ja oma agendat ajada!

PS! Lugesin veelkord selle tagasiside läbi ja jäi silma, et Leedu meetootjatel paistab justkui eesmärgiks olevat oma toote hinda alla viia? Päris omamoodi kapitalism neil!

PPS! Tehniliselt võttes pole ilma analüüsideta loomulikult õige midagi väita. Sellepärast hoolikas lugeja pani tähele, et ma seda ka ei teinud. Väide oli pigem selline, et päris mesi on kallim, mitte et mingi konkreetne mesi ei oleks päris!

PPPS! Kellel tõsisem huvi, siis lugege mee võltsimise kohta. Peen värk tänapäeval. Otsige näiteks "honey adulteration with rice syrup".

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar