esmaspäev, 20. aprill 2015

Mesi on hea!!!

Pole vist ebatüüpiline, et mesinik ise mee vastu erilist huvi ei tunne. See aitab lõpuks arveid maksta, aga mesindatakse peamiselt ikka mesilaste, mitte mee pärast. Pean tunnistama, et ma ei ole siin erandiks. Mett olen elus tarvitanud ikka oma jagu, kuna teda lihtsalt on palju käes, aga kunagi ma pole erilist huvi tundnud, et mida ta siis nii väga täpselt endast kujutab. Kõlab üsna tobedalt, ma saan ise ka aru! Eks aastate jooksul on erinevaid fakte ja jutte ikka meelde jäänud:

1) Mesi on peamiselt suhkrud ja vesi, kuid mitte ainult
2) Mee energeetiline väärtus on kõrge
3) Mee glükeemiline indeks on madal
4) Mees on aminohappeid, mineraale ja vitamiine
5)Mesi ravib köha ja kurguvalu paremini kui köhasiirup
jne...,

aga ausaltöeldes ma pole just kõige eeskujulikum ja põhjalikum fänn olnud. Seda enam on minu üllatus suurem kui ma täna juhuse tõttu seda teemat uurima hakkasin...

Mesi on Suurepärane! 
Sööge mett!

Soovitan kõigile, välja arvatud lastele vanuses alla 1. aasta ja diabeetikutele

Panen siia mõned populaarteaduslikud tekstid:

2 kommentaari:

  1. Täpsustueks, et tegelikult diabeetikud isegi ei pea mett vältima. I tüüpi diabeetikutele (haigestuvad noorena ning nende kõhunääre ei tooda insuliini ning seda peab süstima) isegi soovitatakse, et kui veresuhkur langeb väga madalaks ja on paha olla, võiks esmaabivahendina lusika mett põske pista. I tüüpi diabeetikutel tavapärases dieedis ei tasu mett nagu ka muud "toorest suhkrut" ehk liiga palju tarbida, sest see tõstab veresuhkru taas liiga kõrgele.
    II tüüpi diabeetikud, kelle haigus on enamasti põhjustatud valedest elukommetest ja üldiselt liigsetest kaloridest dieedis, ei pea samuti mett vältima. Lusikas mett tee sisse ei tee kindlasti midagi pöördumatult paha. Pigem on nende puhul oluline pidada dieet võimalikult tervislikuna ja mõistliku kalorisisaldusega.

    VastaKustuta
  2. Mul töökaaslasega tuli jutuks ,veresuhkur kippus kõrgeks minema, aga sai normi,küsisin kuidas ,et hakkas iga päev väikestes kogustes mett tarbima.

    VastaKustuta